Het toernooi om de PLDB-cup

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Het toernooi om de PLDB-cup

Bericht door Jac » 23 januari 2006; 01:16

Als allereerste item op het gloednieuwe Forum van de PLDB een onderwerp dat bij iedereen nog vers in het geheugen ligt: het toernooi om de Limburgse Dambond Cup.

Het Limburgse bekertoernooi is de afgelopen jaren gespeeld in een tweetal varianten: het alom bekende knock-out systeem (in 2005 nog toegepast, bekend van de voormalige Europa Cup-toernooien, twee teams spelen tegen elkaar, de winnaar gaat door naar de volgende ronde en de verliezer valt af) en de formule volgens het VOS-systeem (toegepast in 2006, een eendaagstoernooi waarbij de teams aan één bord uitkomen tegen elk van de andere teams).

Beide toernooiformules zijn binnen de PLDB meerdere malen beproefd. Beide formules hebben, zoals te verwachten is, voors en tegens.

Via het Forum worden voor- en tegenstanders van elk van beide formules opgeroepen hun mening ten best te geven.

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 23 januari 2006; 04:36

Het Vos-systeem is én blijft het beste systeem voor een toernooi als de PLDB-cup. Limburg heeft er een grote een-dags-happening (spaart weer wat zaterdagen) bij.
Ondanks dat DVZ niet aanwezig kon zijn door de inhaalwedstrijd moet dit systeem gehandhaafd blijven, vind ik.

Waar staan trouwens álle partijen? :?

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 januari 2006; 10:20
Locatie: Scheulder

Bericht door Bert » 26 januari 2006; 21:59

Groot nadeel van VOS is dat de teamgrootte niet tevoren bekend is. Daar hebben sommige clubs echt problemen mee. Groot voordeel van VOS is - mits alle clubs meedoen - dat het een mooie provinciale damhappening is, met veel Limburgse dammers bij elkaar. Maar dat kan natuurlijk ook bij KO systeem als je eerste ronde(n) gezamenlijk in één zaal houdt. Tijn heeft natuurlijk wel gelijk dat je met VOS schaarse zaterdagen bespaart op de toch al overvolle damkalender. Maar KO systeem sluit wel weer beter aan op de landelijke beker.

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 27 januari 2006; 22:07

Tussendoor bedank ik Jac alvast even voor het toesturen van enkele partijen. Binnenkort in het 'Techniek'-gedeelte!!

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

PLDB-cup ook in 2007 volgens het VOS-systeem

Bericht door Jac » 14 juni 2006; 17:35

De leden hebben zich tijdens de jaarvergadering van de PLDB uitgesproken voor een voortzetting van het toernooi om de PLDB-cup volgens het VOS-systeem.

Damvereniging DIOS zal op 20 januari 2007 gastheer zijn voor, naar we hopen, alle Limburgse verenigingen die op die dag het bekertoernooi gaan spelen in de vorm van een ééndaagstoernooi.

Wat mij betreft: einde discussie.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Inschrijving PLDB-cup

Bericht door dré verheggen » 16 november 2006; 10:57

Geachte secretarissen,

Zaterdag 20 jan. 2007 staat op de damkalender de PLDB-cup volgens het VOS-systeem geprogrammeerd.
Het vorig jaar werd deze cup volgens dezelfde formule perfect georganiseerd door damclub Roermond.
Op de jaarvergadering heeft eenieder postief gereageerd op het aanbod van DIOS dit seizoen de organisatie in haar clublokaal op zich te nemen. Omdat de organisatie rond de inschrijving natuurlijk moeilijk is, wil de PLDB dit zelf doen. De PLDB wil natuurlijk zoveel mogelijk teams aan de start hebben. Het vorig seizoen waren er 6 teams, waarbij elk team uit 5 personen bestond maar hopenlijk zullen er dit jaar meer teams en meer verenigingen deelnemen en dat kan mogelijk zijn als Koning Winter niet, zoals vorig jaar, vroegtijdig toeslaat.

De procedure rond de inschrijving door de verenigingen is als volgt:
Geef uiterlijk 6 jan 2007 per mail aan dreverheggen@hetnet.nl door het aantal teams waarmee uw vereniging zich inschrijft .

Via het forum van de PLDB zal de tussenstand van de inschrijvingen zichtbaar zijn , vanaf het moment van de eerste inschrijving http://www.pldb.nl/forum/viewtopic.php?t=11

Na de sluiting op 6 jan kunnen verenigingen nog een team uitschrijven tot uiterlijk 12 jan weer via dreverheggen@hetnet.nl (het zou kunnen dat een verening met 10 personen wil deelnemen en reken op 5 tallen bij 6 teams. Blijkt het aantal teams b.v 9 te bedragen dan zou men dus 2 man tekort komen en verdient het aanbeveling om 1 team terug te trekken).

Zaterdag 13 jan 2007 weet de organisatie van DIOS dan exact hoeveel teams, dat bepaalt dan de VOS-formule en ook het aantal tafels, stoelen, borden enz. zodat zaterdag 20 januari op tijd kan worden begonnen met hopenlijk 9*8 of misschien wel 10*9 mensen om de PLDB-cup die het vorig jaar werd gewonnen door DC Schaesberg.
Bij deze dan ook het verzoek aan de verening die de beker in haar bezit heeft om deze dan mee te nemen.

De inschrijvingen t/m 18 November bedragen:
1. CEMA de Vaste Zet
2. Raes DC Maastricht 1
3. Raes DC Maastricht 2
4. De Ridder

Totaal 4 teams van 3 spelers per team, in totaal 12 dammers.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

PLDB-cup

Bericht door dré verheggen » 26 november 2006; 18:18

Inschrijvingen t/m 25 November
1. CEMA de Vate Zet
2. Raes DC Maastricht 1
3. Raes DC Maastricht 2
4. De Ridder
5 DC Roermond
6 DIOS
In totaal 6 teams van 5 personen=30 dammers

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Bericht door dré verheggen » 8 december 2006; 16:46

Inschrijvingen t/m 31 December
1. CEMA de Vaste Zet
2. Raes DC Maastricht 1
3. Raes DC Maastricht 2
4. De Ridder
5 DC Roermond
6 DIOS
7 DC Schaesberg
8 Eureka 1
9 Eureka 2
In totaal 9 teams van 8 personen=72 dammers.
Uitschrijven kan tot 13 jan.
Laatst gewijzigd door dré verheggen op 7 januari 2007; 22:43, 7 keer totaal gewijzigd.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Inschrijftermijn afgelopen.

Bericht door dré verheggen » 7 januari 2007; 19:52

Bovenstaande 9 teams hebben zich nu aangemeld voor de PLDB-cup die door Herman van de Meer en de zijnen op 20 jan wordt georganiseerd in het DIOS/De Ridder clublokaal. T/m vrijdag kunnen nog teams zich terugtrekken als ze niet een 7-tal op de been kunnen brengen.
Laatst gewijzigd door dré verheggen op 7 januari 2007; 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 7 januari 2007; 21:29

Met alle respect voor degenen die de organisatie op zich nemen, maar: ik maak me ernstig zorgen over het speellokaal. Een tijdje terug vonden in Café Hofland twee wedstrijden plaats. DIOS-Schaesberg en De Ridder-DVZ. 16 bordjes slecht. 8 minder dan de 28 borden die er 20 januari geplaatst moeten worden.

De speelomstandigheden waren die dag bar, en bar slecht. Zelf kon ik slechts noteren door mijn biljet op mij bovenbeen te leggen en moets een colonne krukken opzij zetten om bij mijn tafel vandaan te komen. Deze zelfde colonne krukken moesten vervolgens wéér verplaatst worden omdat een ploeggenoot ook bij zijn bord moet kunnen komen.

Bovendien duurde het een tijdje aleer de bardame mijn drankjes geserveerd had. Bier was al dood toen ze met de mededeling kwam dat de koffie nog in de kelder(!) gezet moest worden.

Ik laat me verrassen!
:roll:

Plaats reactie