Raes Damclub kampioen!

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Plaats reactie
Bert

Bericht door Bert » 24 april 2006; 15:27

Helaas, ik heb te vroeg gejuicht. Hoewel op de door Andy Damen bijgehouden website van Raes Damclub nog in vrolijke kleurtjes melding wordt gemaakt van kampioenschap (1e team) en promotie (2e team), heeft de club uit Maastricht inmiddels besloten om één team uit de landelijke competitie terug te trekken.

De meeste spelers van het 1e team blijken Raes Damclub te gaan verlaten. Veel 2e team spelers schuiven nu door naar het 1e en zullen volgend seizoen in de Ereklasse gaan spelen. Daardoor is het spelersaantal echter ontoereikend voor nog een tweede landelijk tiental. Een behoorlijke teleurstelling, niet alleen voor Raes Damclub zelf, maar ook voor de gehele Limburgse damsport.

Over de oorzaken van de problemen kan ik niet veel zeggen, dat is immers een interne kwestie binnen Raes Damclub. Wel geven enkele clubleden op het forum van de FMJD een kijkje in de Raes keuken. Toch blijft het voor mij onbegrijpelijk dat het ongekend succesvolle initiatief van de club nu ineens deze anticlimax meemaakt, iets dat mij als ex-lid zeker ook raakt.

Gelukkig zien veel overgebleven landelijke spelers ook nog de positieve kanten van de recente ontwikkelingen. Hoewel het aannemelijk lijkt dat het team in de Ereklasse als kanonnenvoer zal gaan fungeren, biedt het toch unieke kansen om eens tegen dammers van grootmeesterlijk niveau te kunnen spelen.

In ieder geval hebben de mensen van Raes Damclub enkele enerverende jaren achter de rug. De vele mooie momenten neemt niemand ze meer af. Ook de Limburgse damwereld kan terugkijken op een opzienbarende periode. Graag wens ik de Maastrichtse dammers veel plezier en leerzame momenten toe bij hun landelijke vervolg. Ik ken ze als grote damenthousiastelingen, dus dat gaat ongetwijfeld lukken!

Plaats reactie